468x60

  • Berkata:

    "Setenang mana pun air itu pasti akan berkocak juga akhirnya."

  • Berkata:

    "Kaya nya seorang manusia itu pasti kebendaan bukan ukuran nya."

  • Berkata:

    "Setiap langkah yang diambil membawa dampak yang tersendiri meletakkan manusia berdiri di tengah-tengah persimpangan....siapa tahu...."

  • Berkata:

    "Melihat cebisan-cebisan kenangan terdahulu tidak lah membawa kepada kemunduran sebaliknya sebagai ingatan dikemudian hari."

  • Berkata:

    "Setiap yang hidup pasti kembali ke Penciptanya semula".

Showing posts with label balik kampung. Show all posts
Showing posts with label balik kampung. Show all posts

farewell

Monday, November 23, 2009


hari nie aaq balik jaybee...maksudnya aq dah abiskan 5 semester kat ump nie... ramai coursemate dah balik tinggal bape kerat je yang ada lagi..rase cam sedih la plak nak balik...huuhuhuhu..tak tau nape...mungkin dah abiskan masa 2 tahun setengah kat sini kot tue yang rse janggal jerk nak tnggalkan tempat nie... balik nie 1 minggu je dekat rumah, lepas tue kne lapor diri dah kat sony bangi tue...xpuas pon cuti...xperw2x.... balik rumah nie mesti rindu mcam2x, tngok jam kat dinding pastue mesti teringat time nie law kat ump mesti buat nie buat tue....huuhuhu...alahai perasaan...parent aq tak amek, pasal kerja so aq balik naik bas trans la...dengan beg2x ngn kotak aq bawak, sib bek fareeha balik lambat die mangsa tukang anta g terminal dengan angkat barang..hehehee.. ada ramai member aq balik tapi xsempat nak jumpa dorang coz...so aq amek kesempatan nie nak cakap...

mintak maaf ngn korang semua kalau ada sakitkan ati kerw buat salah tue of course la aq banyak kali buat..hehehhee...i'm not perfect right...halalkan semua yg pernah korang bagi kat aq xkire lah either makanan or ilmu.. thanks for kindness, memories that you give me for this 2 and half years....going to miss all of u friends... last but not list for our memories.....

it's to good to be forgotten... bye...till next entry...ohh ya wish me luck for my industrial training...

makan ketupat jom.....

Friday, September 11, 2009
ya di universiti ku telah bermula cuti hari raya selama 2 minggu bermula hari ini sehingga 27/9...
perasaan aku tidaklah seteruja seperti aku yang 10 tahun yang lalu....bukan
hendak condem diri sendiri tapi tue hakikat nya.....cuti raya pon aku masih mengendong bawak balik kerja PTA nak disiapkan, sib bek assignment dah siapkan awl2x..hehahahaaa..riak2x, xbek taw..... tolak makan, mandi, tido tak sampai 1 bulan jerk agy nak present.....huish...gile takut la siyuuttt......okay back to story....minggu depan sudah mau raya 20/9 law tak silap...mintak maaf sejak dua menjak nie kne sindrom tak ingat tarikh....hehhehe.....

teringat masa rayer kecik-kecik dulu....aku cuma sempat rayer dengan arwah atuk & nenek blah ayah 2x je..cucu derhaka kn aku..ish3x...so aku mang kurang tau la perasaan macam mana seronoknya raya ada atuk ngn nenek lagi, sebab tue la aku jeles ngan orang yang ada kampung dekat2x n still ada atuk & nenek die....aku banyak raya dengan sepupu spapat aku jerk....kami kan perantauan, adatlah tue....nak raya atuk & nenek belah mak time krismas je la harapan nyer...tue pon rasenyer aku tak pernah sambut dengan dorang..hehehee...cakaplah apa yang korang fikir aku taw aku cucu tak guna.... :(

waaaaa....mau main mercun...kalau dulu bapak aku pon tumpang sekaki main mercun..dulu2x aku join member laki2x main kabaib errr betul aq eja kabaib?? gasak la..dulu versi aku ala-ala laki main semua jenis mercun & yang paling jahat aku pernah buat dengan member aku semua....hhmmm..kitaorang g baling mercun naga, mercun padi kat rumah orang sabahan kt perumahan kami tue....hahhahahaa...die cari pasal dengan kami dulu nyer...bukan salah kami..okay ayat backup diri sendiri hehee...nk lagi??? hmmm kt depan rumah aku ktorang men kabaib letak banyak-banyak dalam tin nespray yang besar tue... letak air lepas tue tutup dgn pnutup yg derw lubang kecik then halakan kat kampung sebelah & cucuh dengan api.....cube ko bayangkan bunyi die...sampai polis boleh datang..haahahahaa...sib bek time tue dah cabut lari.....kalau tak penjara la jawapnyer....huhuhu...

tapi tue dulu...skang aku dah 20 tahun....mau kena perambat dengan mak & bapak aku buat perangai tak faedah tue....ceh dalam hati jerit2x nak main mercun......malam raya 2 taun lepas aku still main mercun tp lagi advance, pakai buluh
buat meriam....ehehheee..aku pembantu jerk...kerja cucuh api...jangan risau sekutu aku ialah sepupu & member aku semua yg pakar lagi arif...hehehee...dorang ada agy tua dari aku, bapak budak pon ada.....tue yang naik tanduk tue....mak aku dah tak leh nak cakap pe dah....sorrrrryyyyy mamak.....bapak aku???? die pon tumpang sekaki....hahahahhaaa...backup besar pon ada... 'bertuah' nasib mak aku dapat anak pompuan terejal cam aku...

okay stop memory lane....masuk gear tujuan utama skang...



Nama pengirim: ida a.k.a didi

Lokasi: Gambangland

Penerima: mamak bapak & adik beradik yang dicintai, rakan-rakan & tenaga pengajar di SKKU, SMK Sri Rahmat, SMT Kota Tinggi especially budak2x dorm F3 & form 5 batch 05/06, FSKKP, ahli-ahli PETAKOM, coursemateku 3DCS...semua student FSKKP la senang citer, pelajar-pelajar UMP & bloggers2x yang mengenali saya...dengan ucapan...

Ucapan: Saya pelajar tahun akhir Science Computer ingin mengucapkan selamat hari raya aidilfitri mohon maaf zahir & batin jikalau ada tersinggung dengan kata-kata saya... umpat-umpatan, gaduh-gaduhan...0-0 balik ha....balik cuti bawak la kueh raya stock sebulan...doakan saya buat PTA time cuti nanti ....salam aidilfitri.....

Hari ini aku lahir

Sunday, August 2, 2009
source(....)


02/08/1989





trilionan terima kasih aku ucapkan kepada Allah swt dan kedua orang tua aku...tanpa Dia dan mereka berdua aku tidak bernafas didunia nyata ini...Pada tanggal 2 August tahun 1989 aku keluar dari rahim mak aku melihat dunia (bahasa agak klasik sedikit kerana ini adalah post berkaitan imbauan sejarah..ngeh3x..)Sudah tercatat di Loh Mahfuz berbintikan Zainal bin Hamdan dan Kartika binti Abdullah@Mien Lapu Lele....... serta empunya diri bernama HILDA.....


Berbekalkan 20 tahun pengalaman aku hidup di atas pentas ini tidak cukup 1 entry untuk dipostkan, begitu banyak hendak dikongsikan. Bak slogan kata AF 7 TRANSFORMASI, begitu juga dengan aku..daripada baby-->kanak-kanak-->remaja-->pertengahan remaja..... 4 stage sudah & sedang aku lalui..... i can say subhanallah, alhamdulilallah, allahuakhbar and superb.....


pada hari ini tarikh yang sama tetapi tahun yang berbeza, aku menyambutnya lagi....cume berbeza keadaan smua pasal h1n1 la nie..... hari ini, sekali lagi aku menyambut hari jadi aku seorang sahaja, diulang 1 orang....tak ada keluarga mahupun teman disamping tapi digantikan dengan muzik cengkerik kat luar bilik nie, lagu imran ajmain-selamat ulang tahun sayang, heal the world & the climb silih berganti aku dengar, paperwork ngn chapter 2 yg terbengkalai....ehehehe..unik tak???...persamaannyer kedua-dua hari jadi yg serba lonely berlaku di ump...gler sadis.....


As usual like the other past 3 years ago, percaya atau tidak aku pegang phone sendirian berhad mase umur 17 tahun after SPM, tue pon pasal aku kerja kalau tidak harapan......okay back to story....ehem2x.. i like waiting for the calls and smses masuk phone aku then tengok siapa yg 1st, 2nd dan setrusnya....for me it was fun...naaahh...kamOO pon same kan do the same thing like am doing....tipu la kamOO tak buat....hehheee... Guess who be the 1st person???? of course la my parent and my siblings, tepat kul 12 lak tue....dorang nyanyi lagu birthday ramai2x kat phone....ain't that sweet ha....hehehe..follow by bila, hui and few more termasuk la jobMarket.....ahhahahha.... okay ini yang buat aku semangat nak balik jaybee cepat nie.... kek mak tunggu...hehehhee.... okay la... entry cukup disini je nak sambung tengok movie plak....


adios....

till the next entry..

bestnyer balik....

Monday, July 20, 2009
17/7 aku balik jaybee hari tue...igt nak g jumpe cikgu kaunseling/penolong kanan teknik jap nak bincang something...hampeh 2 2 MC....alternative len perw agy call la nnti kat office..ngeh3x..perabis duet fac jerk aku gne fon ofis... so, aku balik dengan harapan yg setinggi gunung everest tue mak aku ada kat umah & mmber aku merempat kat jaybee...last2x...

aku text la adik aku nak hntar perkabaran tak rasmi sbhagian jerk dpt ditayangkan, d rest is history......


aku : "weh aku blik jaybee taw...skang nie dh otw kat pekan skang, mak derw x kat umah??"
adik : "suke-suki ko jerk ari nie nak blik bru msj ko blik...smua derw except mak ngn alin jerk..."
aku : "ehhehee...mak g nerw??"
adik : " kan abg hasi kawen ri nie... ko lpe??"
aku : "aiyakk!!! lpe dah...mmpus aq kne mmbbel coz x g..."

okay aku keciwa....

text amie coz aku taw die tngah honeymoon agy..

aku : "amie ko kat jaybee x??yok trun bndr mcm biase.."
amie : "aq no hal tpi kne grak singapore ri nie...t aq dh msok lik aq msj ko"
6jam kemudian....
amie : "ling aq dh lik dh..... nk kuar kul bpe?? harry potter jom.... "
aku : "no hal..cm biase.."

memandangkan sheila, ateh n aniem x blik jaybee, so tnggal aq ngn amie jerk meronggeng psing jybee...ngeh3x... mule-mule g leisure mall nk tngok cter coz agy murah...skali worker die buat fault lakcam gampang tol la...bleh die bg tket kul 12tngahari padahai time tue dah kul 12.4+ rsenyer...pnat doh tnggu 1 jm manager die bg settle...last2x ktorng blah jerk pas dpt duet blik...hahaahaha....
then tnggal 2 choice jerk nk g City Square or Aeon Tebrau...alang2x amie drive ktorang lpak jauh r ckit...nak perabis minyak kete amie...hahahahaa...

motif g Aeon tngok wyang psal x pnah g pwagm dorang CS dh berabad ktorang g...dush!!! mata aku rambang tngok megasale wakakahkah3x...perw agy..borong la....hehhee... 1st time gark aq sesat tak jmpe kete kat parking lot tue....ahahahhaa...tngok2x bukan tmpt yg ktorNG Prking rpenya kt sbelah die lagy.....adoyaiiii...huhuhuhu...



tket harry potter....

this is amie.....fren since we are standard 2.... hehhhehhheee...best buddies...ngeh3x...

me amie yg sparuh psal jurukamera yang tak profesional.....ngeh3x....

weee~~~~~

Wednesday, June 10, 2009

yup....
countdown.......
esok balik umah....
hari nie baru habis exam 3P Adobe Flash......
lulus dengan cemerlang nyer...
even tadi pc boleh plak hang jp time exam....huhuhu..
group aku group yg 1st yg amek exam...
so, effect la gark group len.....
sikit jerk effect die tapi......
at the end.....
smoooooooothhhhhhhhh.............

doakan perjalanan aku selamat nyer.....

till the next entry..

balik kampung.....

Friday, November 14, 2008
wah x sabarnya aq nk blik umah mlm nie, aq dah bwink dok dlam bilik nie sowg2x fana dh blik dh td pg hmmm......tiket aq malam nie kul 10 malam....faa...anta..hhehee..tq faa..nie syang lebih kt ko nie....hehhee...dngan b'cti nyer aq slama sbulan, maka kebarangkalian untuk tidak m'update blog nie 89.99%...hheee..iye r law umah aq tue derw tenet x kisah lah kn..so solution die aq akn rjin2x kn kaki aq nie menapak g cc.....jauh tue..pnat aq...hhuhu..okie r fwen..sampai jmpe di sem hadapan agy..moga kter dapat result yg baik pnyer...amin...

Tuan puteri pergi ke Rasah
Pulang semula sebelah pagi
Kita bertemu akhirnya berpisah
Diizin Tuhan bersua lagi

Kalau ada sumur di ladang
Boleh saya menumpang mandi
Kalau ada umur yang panjang
Boleh kita berjumpa lagi
salam
jmpe lagi ....