468x60

tidak bertajuk

Tuesday, November 10, 2009
source

dihati ingin begini
dalam kepala ingin begitu
aku ingin begini
kamu ingin begitu
rambut sama hitam, hati sama merah...
tetapi perbezaan itu pasti wujud bukan...
tersepit diantara kemahuan mahupun kehendak...yang mana satu????
mendengar ataupun didengar?????
pilihan di tangan sendiri....
apabila keinginan di dalam hati tidak sama dengan yang keputusan di minda
wujud kontradiksi dalam diri sendiri...
dipanggil dilema....
ya dilema...
bagaimana dengan keupayaan diri????.....
keupayaan bagaikan dieksploitasi
'memperhambakan' diri untuk melihat senyuman dibibir orang lain...
ikhlas ataupun hanya senyuman kambing....
itu hanya mereka sendiri yang tau..
senyuman aku???
biar aku sahaja yang tahu...
kamu tahu pun tidak ada bezanyer bukan....
adakah kerana kepatuhan ataupun kebodohan???
aku sendiri tidak mempunyai jawapan untuk itu.....
aku berdiri di satu ruang
cuba mencari jawapan...sedangkan...
jawapannya ada pada diri sendiri....
sama ada sedar atau tidak sedar...
jawapan sudah ada di depan mata....
apa langkah yang patut aku ambil?????
bersama-sama atau meninggalkan????
bersama-sama......peratus menyakitkan hati sendiri sangat tinggi
aku rasa sudah cukup yang aku alami...
sampai di sini sahaja....
aku nekad meninggalkan....
meninggalkan plastik-plastik yang membelenggu...
aku akan kembali memulakan pertualangan..
pertualangan mencari secangkir cawan dan tongkat bukannya plastik.....


energi +ve semakin berkurangan -ve pula sebaliknya...
berikanlah petunjuk-MU......

banyak perkara berlaku selama aku tidak update blog ini.....
dari PTA sampai ke BBQ batch aku....
bukan tidak mahu berkongsi...
bukan juga kerana kekangan masa
tetapi kerana kemalasan melanda....
konsikuansi nya blog nie tersadai begitu sahaja...

0 orang: