468x60

hati

Monday, February 14, 2011

ada apa dengan hati????
ada apa pada hati????
dua ayat yang hampir serupa kenyataan nya....
makna nya sangat berbeza...
jika ditanya "ada apa pada hati saya.."
belum tentu dapat dijawab dengan sempurna...
sudah tentu ada pelbagai cebisan-cebisan perasaan tersimpan....
tapi jika ditanya "ada apa dengan hati saya.."
"?"
kadang-kadang tuan empunya diri sendiri ini pun tak tau.....
apa lagi jauh mahu menjelaskan, bercerita kepada kamu.....
ada satu ketika
bertanya pada diri sendiri.....
"kenapa aku tidak boleh seperti mereka????"
"mereka boleh bercerita perihal apa pun pada temannya..."
"tapi tidak aku"
????
ahhh.....
baru aku sedar kerana "beban" itu
ya.....beban itu yang menyekat segalanya.....
bukan maksud aku untuk menyalahkan "mereka"....
semua takdir ketentuan dari-Nya....
jangan ditanya apa beban itu...
pasti nya satu kenyataan yang sangat menyakitkan jika 'dilepaskan'....
sehingga boleh melukakan hati sangat ramai orang yang aku sayangi.....
satu jalan yang pasti.....
"wahai sang pencipta.....berikan lah aku kekuatan....."
p.s.: sudah penat menangis dimalam hari bila teringat tentang ini.....


source: bapak google

0 orang: